Is een nieuwe website of structuur nodig voor jouw bedrijf?

Een website re-design of herstructureren vraagt een tijdsinvestering en budget. Je gaat hierbij beter niet over één nacht ijs. Stel steeds jouw doelen voorop: wat wil je bereiken met jouw website?

10 redenen om een herstructurering of redesign te overwegen

1. De website strookt niet met de huidige bedrijfsstrategie

Is de website in die mate geoptimaliseerd dat hij je helpt bij het realiseren van jouw korte en lange termijn doelen?

2. De website is geen goede weergave van het merk, product of dienst

Een website is voor veel potentiële klanten de eerste kennismaking met jouw bedrijf. Is de look and feel binnen de tijdsgeest? Zal de klant de website onthouden? Vertelt de website een verhaal en strookt het met de filosofie van jouw bedrijf? Werk je met sprekende foto’s of afbeeldingen van jouw bedrijf en jezelf?

3. De website heeft onvoldoende bezoekers

De eerste stap om online potentiële klanten te bereiken is uiteraard gevonden worden.
Wordt jouw website makkelijk gevonden door  klanten in de zoekmachines. Google verandert regelmatig zijn algoritmes. Scoor je niet goed in de zoekmachines dan zou het kunnen dat er iets mis is met de inhoud of de code van jouw website.

4. Bezoekers vinden moeilijk hun weg op de website

Is de website gebruiksvriendelijk en functioneel? Vinden bezoekers in een paar klikken waar ze op zoek naar zijn? Heeft de website een duidelijke menustructuur? Is het duidelijk  aangegeven van wat jij wil dat bezoekers doen op jouw pagina?

5. De website is niet responsive

Vandaag heeft zowat iedereen een smartphone of tablet. Uit analytics kunnen we besluiten dat een heel groot percentage mobiel surft. Als jouw website niet gebruiksvriendelijk is op deze apparaten dan haken bezoekers af.  Is jouw website gebruiksvriendelijk op smartphone en tablet? Vinden bezoekers de informatie terug zonder teveel scrollen, zijn de knoppen van jouw website voldoende groot voor een tactiel scherm, kunnen ze makkelijk mobiel een aankoop doen,  …
Test hier of jouw website responsive is.

responsive websites

6. De website gebruikt flash

Flash is compleet verleden tijd (ja, je ziet het minder en minder maar we komen ze nog altijd tegen). Websites met flash laden traag en zijn ontzettend slecht voor SEO.

7. De website zorgt voor te weinig conversies en leads

Je hebt wel bezoekers maar geen conversies of leads. En we willen uiteraard als een bezoeker op onze site terechtkomt dat hij daar iets onderneemt: contact opnemen via mail, een ebook donwloaden, een aankoop doet, ons volgen op sociale media, … Bekijk of jouw landingspagina’s goed opgebouwd zijn en of de call to actions voldoende aanspreken.

3% van de bezoekers koopt bij een eerste websitebezoek, denk ook aan de 97% andere bezoekers… Klik om te Tweeten

8. De website is niet gebouwd in een CMS

De huidige websites zijn dynamisch, ze hebben regelmatig nieuwe content en als je over een gekend CMS (wordpress, joomla, drupal, magento, prestashop …) beschikt, kan je de inhoud makkelijk zelf aan passen zonder hiervoor steeds af te hangen van de websitebouwer.

9. De website heeft geen blog

Je krijgt 55% meer bezoeken door te bloggen. Bloggen is niet zaligmakend maar voor veel bedrijven zorgt een blog voor meer bezoekers en meer leads.

10. De analytics zijn ontgoochelend

Bezoekersaantallen belangrijk voor een website, maar uit Google Analytics kan je zo veel meer afleiden: hoe lang blijven bezoekers op jouw site, hoe hoog is de bouncerate, hoeveel pagina’s bekijken bezoekers gemiddeld, hoeveel nieuwe en terugkerende bezoekers er zijn …

Deze 10 redenen kunnen je een indicatie geven of je moet investeren in een redesign van jouw website. Ben jij toe aan een redesign, download dan zeker onze gids voor een succesvol re-design