Waarom is visuele content of beeld belangrijk?

Eén beeld zegt meer dan 1000 woorden. Dit is zo cliché maar het is een waarheid als een koe.

Visual content marketing heeft gewoon meer impact dan enkel tekst. Bedrijven die visuele content inzetten in hun marketingstrategie hebben een grotere kans op succes wat zich uit in meer fans, volgers, lezers, leads, klanten en uiteindelijk ook in omzet.

Onder visual content verstaan we zowel foto’s, afbeeldingen, video maar ook infographic.

Maak er gebruik van op jouw website, op jouw sociale media en emailcampagnes.

Ben jij nog niet overtuigd visuele content?

We helpen je graag en zetten een aantal feiten op een rijtje:

  • 90% van de informatie die onze hersenen verwerkt is beeld
  • 40% van de bevolking reageert beter op beeld
  • er zijn 13 millisecondes nodig om een beeld te verwerken
  • het gebruik van beeld zorgt voor 2,3 keer meer betrokkenheid op sociale media.

en ook nog deze

  • afbeeldingen zorgen er voor dat lezers meer geneigd zijn een tekst door te lezen omdat het makkelijker is om geconcentreerd te blijven
  • content met relevante beelden krijgt 94% meer weergaves dan content zonder relevante beelden
  • visuele content verhoogt betrokkenheid en heeft 40 keer meer kans om gedeeld te worden op sociale media
  • foto’s met gezichten hebben 38% meer likes dan foto’s zonder gezichten
  • onderzoek vermeld ook dat foto’s met één persoon aantrekkelijker zijn voor viewers dan een groep personen
  • CMO’s geloven dat visuele middelen zoals foto’s, afbeeldingen, illustraties, video’s en infographics de kern is van hoe hun merk- of bedrijfsverhaal gecommuniceerd wordt

Ben jij nog niet aan de slag met visuele content? Dan wordt het hoog tijd dat je er werk van maakt.
Let er wel op dat jouw foto’s, video’s, illustraties en infographics relevant zijn, … en er niet bijgeplakt zijn omdat het moet.

Denk eraan!

Als je beelden goed gebruikt, hebben ze een veel groter bereik dan tekst, versterken jouw merk en zullen ook meer klanten aanbrengen.

Onze posts bestaan uit nieuwtjes, informatie en praktische tips zonder de intentie te hebben volledig te zijn. Onze berichten vloeien vaak voort uit vragen van en ervaringen met onze klanten. Heb jij extra informatie nodig, vragen, aanvullingen, opmerkingen of ervaringen en je wil deze met ons delen mail ons.

de kracht van visuele content