Youtube start in mei met  6 secondes “verplichte” videoadvertenties

YouTube voegt een nieuwe optie toe om adverteerders te helpen om  hun boodschap bij de consument te brengen en dit in een veel kortere tijd dan normaal. Het bedrijf kondigde aan dat ze vanaf mei starten met het aanbieden van deze “BumperAds”.  Ze zouden als advertentieformat beter aansluiten bij de kortere videoclips die vandaag miljoenen Youtubegebruikers bekijken op hun smartphones. Een studie wees immers uit dat zo een 50%  tussen 18 en 49 jaar hun smartphone hiervoor gebruikt.

In een blogpost vergeleek Zach Lupei de korte videoadvertenties met haiku’s en hij is benieuwd hoe de creatieve gemeenschap er zal mee omgaan.

Hieronder zie je een voorbeeld dat  Atlantic Records uittestte.

De nieuwe “bumperads” zullen niet de andere advertentie-indelingen vervangen, het is gewoon een extra optie. Youtube zal de advertentiemogelijkheden blijven uitbreiden op basis van de manier waarop mensen nu en in de toekomst omgaan met video.

Onze berichten bestaan uit informatie, nieuws en praktische tips zonder de intentie om steeds volledig te zijn. Onze berichten vloeien vaak voort uit vragen en ervaringen die we hebben met onze klanten. Dus heb jij  nog vragen, aanvullingen, opmerkingen of ervaringen en je wil deze met ons delen mail ons.